REKLAMA
Znaleziono 541 wyników
Ruszają prace nad kolejnym podziemnym tunelem w Łodzi. Tym razem dla pociągów Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE + MAPA]artykuł
Pokaż artykuł
Ruszają prace nad kolejnym podziemnym tunelem w Łodzi. Tym razem dla pociągów Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE + MAPA]
W Łodzi powstanie kolejny podziemny tunel kolejowy. Tym razem dla pociągów Kolei Dużych Prędkości (KDP). Spółka Centralny Port Komunikacyjny, która zajmuje się również budową KDP w Polsce, właśnie ogłosiła przetarg na pierwsze prace budowlane. Prace nad jego budową podzielono na kilka etapów.
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji artykuł
Pokaż artykuł
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Decyzja w sprawie przyszłości przystanku kolejowego Łódź Retkinia jeszcze nie zapadła – zapewnia PKP PLK. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że wyburzenia popularnej i niedawno wybudowanej stacji chce spółka Centralny Port Komunikacyjny. Zburzenie, a później odbudowanie przystanku ma być koniecznie ze względu na budowę łódzkiej linii kolei dużych prędkości. Trwają rozmowy, czy takie rozwiązanie jest konieczne.
Ponad 16,5 mld zł na tabor. PKP Intercity wspiera polski przemysłartykuł
Pokaż artykuł
Ponad 16,5 mld zł na tabor. PKP Intercity wspiera polski przemysł
PKP Intercity zakontraktowało projekty taborowe o wartości ponad 16,5 mld zł brutto z polskimi producentami oraz zakładami napraw. Tylko w drugim półroczu tego roku przewoźnik zawarł umowy na kwotę blisko 9,4 mld zł brutto.
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź
Centralny Port Komunikacyjny nabył ponad 100 działek zakwalifikowanych do pierwszego etapu Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć. To grunty potrzebne do budowy pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości, łączącej Lotnisko CPK z Łodzią i Warszawą.
[Kielce] Jest decyzja o pozwoleniu na użytkowanie obwodnicyartykuł
Pokaż artykuł
[Kielce] Jest decyzja o pozwoleniu na użytkowanie obwodnicy
Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obw...
[śląskie] Tychy: Zmiana organizacji ruchu w rejonie węzła Sikorskiegoartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Tychy: Zmiana organizacji ruchu w rejonie węzła Sikorskiego
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach informuje, że w związku z kolejnym etapem przebudowy DK-1 od...
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznańartykuł
Pokaż artykuł
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznań
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Aquapark we Wrocławiu zostanie w końcu otwarty. Wykonano w nim kilkanaście remontówartykuł
Pokaż artykuł
Aquapark we Wrocławiu zostanie w końcu otwarty. Wykonano w nim kilkanaście remontów
28 maja, po ponad siedmiu miesiącach przerwy wrocławski Aquapark ma wznowić swoją działalność. W tra...
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zidentyfikowały błędy projektowe w dokumentacji przygotowanej przez wykonawców modernizacji infrastruktury kolejowej. Przeprowadzone analizy, wynikające z porównań pierwotnych założeń projektowych z rzeczywistymi efektami realizowanych inwestycji, wykazały nieprawidłowości, które zaniżały prędkość pociągów po modernizacji. W odpowiedzi na te problemy, władze spółki podjęły działania naprawcze, które pozwolą na wykorzystanie potencjału modernizowanych odcinków i umożliwią szybszy ruch pociągów. Zidentyfikowane błędy projektowe nie wpłynęły na bezpieczeństwo ruchu pociągów, ale przyczyniły się do obniżenia parametrów linii kolejowej.
Powstanie ekspertyza i program naprawczy dla autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskieartykuł
Pokaż artykuł
Powstanie ekspertyza i program naprawczy dla autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie
Biuro projektowe TRAKT z Katowic wykona ekspertyzę oraz program naprawczy dla autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie. Wartość podpisanej umowy to 9 959 310 zł.
[Wrocław] Na Ślężnej tramwaje znów jadą szybko. Kłopoty z torowiskiem usunięteartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Na Ślężnej tramwaje znów jadą szybko. Kłopoty z torowiskiem usunięte
Rozwiązała się zagadka torów na Ślężnej, między przystankami ''Pułtuska'' a ''Jaworowa'', gdzie wg r...
[Wrocław] Od jesieni wrocławskie tramwaje i autobusy zaczęły kursować szybciejartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Od jesieni wrocławskie tramwaje i autobusy zaczęły kursować szybciej
Możecie w to nie wierzyć, ale od października tramwaje i autobusy we Wrocławiu przyspieszyły. Miejsk...
[łódzkie] Roboty na DW-710 w Kwiatkowicachartykuł
Pokaż artykuł
[łódzkie] Roboty na DW-710 w Kwiatkowicach
Trwa rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 710 w Kwiatkowicach w województwie łódzkim. Na odcinku z Lutomi...
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagonyartykuł
Pokaż artykuł
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagony
W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na pokładzie. Zamówiony został też tabor o wartości 11,8 mld zł brutto. W 2025 roku przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO. W 2025 roku spółka zainwestuje także 292 mln zł netto w rozwój infrastruktury własnej.
Niemcy nie są zainteresowani budową KDP Poznań – Berlinartykuł
Pokaż artykuł
Niemcy nie są zainteresowani budową KDP Poznań – Berlin
Strona niemiecka nie jest zainteresowana tematem budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP) z Berlina do Poznania – powiedział PAP wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Dodał, że na razie nasi sąsiedzi wolą się skupić na rozwiązaniu problemów z własną siecią kolejową, która stwarza problemy.
Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Warszawyartykuł
Pokaż artykuł
Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Warszawy
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła w ubiegłym tygodniu postępowanie ramowe na dokumentację...
PKP PLK przygotowuje Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/hartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK przygotowuje Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/h
PKP PLK S.A. sukcesywnie przygotowuje Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/h. Inwestycje skrócą czas przejazdu pociągiem na trasie z Warszawy w stronę Krakowa, Katowic i Wrocławia. Elementem prac jest szlifowanie szyn oraz rozjazdów, a efektem wygładzenie nierówności na powierzchni szyn, redukcja hałasu oraz zwiększenie komfortu podróży. Wartość zadania współfinansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) to ponad 20 mln zł.
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawaartykuł
Pokaż artykuł
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawa
Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice – Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.Ten odcinek to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice, Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem i Budapesztem.
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość koleiartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość kolei
Modernizacja i ciągła poprawa parametrów polskiej infrastruktury kolejowej nie zwalnia tempa. W porównaniu do września ubiegłego roku pociągi pasażerskie przyspieszyły na torach o długości blisko 1700 km, a towarowe na prawie 1900 km torów. Na ponad 2160 km torów zwiększyliśmy maksymalne dopuszczalne naciski taboru na infrastrukturę. Dla pasażerów przekłada się to na krótsze czasy podróży i wyższą punktualność pociągów. Z kolei większe dopuszczalne obciążenie oznacza sprawniejszy przewóz ładunków.
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkini
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny.
REKLAMA